Half Life


Waar gaat het spel over

Theoretisch natuurkundige Gordon Freeman komt te laat op zijn werk bij de Black Mesa Research Facility. Als onderdeel van een wetenschappelijk experiment duwt hij een ongewoon kristal van buitenaardse oorsprong in een machine die bekend staat als de antimassa-spectrometer. De spectrometer explodeert, waardoor een "resonantiecascade" ontstaat die de faciliteit ernstig beschadigt en een portaal opent naar een buitenaardse dimensie, Xen.

De overlevende wetenschappers dringen er bij Gordon op aan om naar de oppervlakte te reizen, waar hij zichzelf verdedigt tegen vijandige Xen-wezens en de Hazardous Environmental Combat Unit (HECU), een speciale eenheid van het United States Marine Corps die is uitgezonden om de Xen-wezens en alle overlevende Black Mesa-personeel om het incident te verdoezelen.


Downloads


Trivia

- Als je de codes "thirdperson" en "cam_idealyaw 180" gebruikt dan zie je dat Gordon Freeman geen bril draagt. In het laadscherm zie je dat Gordon Freeman wél een bril draagt.

- Als je de codes "thirdperson" en "cam_idealyaw 1" gebruikt terwijl je in de tram zit dan zie je dat Gordon al de HEV Suit draagt. Eigenlijk klopt dit niet omdat Gordon begint met een labjas, later kan Gordon pas zijn HEV Suit aantrekken.


Muziek fix

Als je Half Life gaat spelen dan is er geen muziek. Dit is te fixen op een bepaalde manier en dat doe je zo:

???


Tips

Gordon in ThirdPerson View

Wil je weten hoe Gordon er uit ziet van achteren? Typ dan de volgende commands: "thirdperson" & "cam_idealyaw 1".
Je kan Gordon Freeman ook van voren zien! Gebruik dan de volgende commands: "thirdperson" & "cam_idealyaw 180".


Gordon's kluisje

Als je je HEV Suit hebt aangetrokken dan moet je naar Gordon Freeman's kluisje gaan en hem openen. Binnen ligt een HEV Battery die 15% van je extra energie bij vult. Later nadat Black Mesa wordt aangevallen dan moet je terug gaan naar het kluisje voor twee extra HEV Batteries die 30% van je extra energie bijvult!


Kluisje met extra magazijnen voor wapen

Vlakbij Gordon's kluisje staat een ander kluisje open nadat Black Mesa wordt aangevallen. Binnen liggen twee magazijnen waardoor je meer ammo hebt voor je wapen!


Frisdrankautomaten

Als je op een knop drukt van een groene frisdrankautomaat dan komt er een blikje uit die per knop 1 HP terug geeft aan je! Wacht voor een korte tijd totdat sommige knoppen weer terugspringen voor meer blikjes. Je kan in totaal 10 blikjes uit halen per frisdrankautomaat. Als je de frisdrankautomaat breekt met je Crowbar dan komen er talloze blikjes uit maar je kunt ze niet oppakken.


Wetenschappers met EHBO

Als je Health lager of gelijk is aan 50 dan kan je naar een wetenschapper gaan voor extra Health. De wetenschappers geven je een spuitje die 25 HealthPoints terug geeft aan je.


Geroosterde Headcrabs

In het begin van de episode "Office Complex" als je uit de lift stapt zie je links van je drie of vier Headcrabs naar je toe lopen. Je hoeft niets te doen want de Headcrabs worden toch geroosterd door de kapotte stroomkabels.


Geheime ruimte met ammo en Shotgun

Als je in de episode "Office Complex" de twee grote trappen hebt gelopen dan kom je bij een cafetaria met vier tafels met Zombie Headcrabs en een opening die helemaal dichtgetimmerd is met houten planken. Een klein stukje terug is een deur die niet open gaat omdat het paneel is opgeblazen. Binnen ligt allerlei ammo en een Shotgun. Hoe kom je daar?

Loop terug naar waar je vandaan kwam. Aan de linkerkant is een ventilatieschacht. Sloop het rooster met je Crowbar en kruip in de ventilatieschacht. Er zijn een paar Headcrabs hier dus let op. Een stukje verderop loop je weer uit de ventilatieschacht. Ga dan naar rechts voor een andere ventilatieschacht. Aan het eind stort de vloer in waardoor je in de ruimte komt met de extra ammo en een Shotgun!


Instortend plafond

In het begin van de episode "Forget About Freeman!" hoor je allerlei explosies bovengronds. Kort daarna stort alles in in de ruimte waar je nu bent. Hoe kom je hier veilig doorheen zonder geplet te worden?

Loop eerst naar rechts totdat je veilig staat. Het looppad waar je stond wordt bedolven door grote stenen. Als de derde grote steen valt dan moet je er op springen zodat je bovenop de steen terecht komt. Nu ben je veilig voor meer grote stenen die vallen. Loop kruipend verder totdat je een tunnel gevonden hebt om verder te gaan.


Teleporters in Lambda Complex

Heb je geen idee welke teleporters je nodig hebt om verder te kunnen? De truc is het getal 247. Dit getal zie je bij een dode wetenschapper geschreven in bloed op de vloer. Spring eerst door de tweede om hoger te komen, dan door de vierde om nog hoger te komen en dan door de zevende om helemaal boven te komen.


Easter Eggs en andere dingen

Geïrriteerde Announcer van deur

In de Hazard Course in het einde heb je een deur die niet open gaat. Als je lang genoeg tegen de deur blijft lopen dan wordt de Announcer die je hoort geïrriteerd na een tijd!


Laat de Announcer dingen zeggen die je hebt ingetypt!
Open de console met de Tilde knop (~). Typ nu deze tekst: "speak i.am.gordon.freeman. (i.am.gordon.freeman is een voorbeeld) . De tekst moet je in kleine letters schrijven en elk woord moet eindigen op een punt. Als je nu op Enter drukt dan zegt hij de woorden die hebt ingetypt! Let wel op: de Announcer kan alleen dingen zeggen uit de volgende lijst:

Complete lijst van dingen die je kan gebruiken


Personeel irriteren

Je kan het personeel irriteren als je van de tram af komt!

- Loop naar binnen naar de balie naar de andere kant en buk. Onder de balie zit een knop waarmee je het alarm kunt aanzetten! De bewaker wordt geïrriteerd en schakelt het alarm weer uit. Dit alarm gaat later alsnog af en die kan je op dezelfde manier uitschakelen.

- In de hoek naast de deur staat een computer. Als je de computer probeert te gebruiken dan klapt de computer open. Een professor wordt boos op je en rent daarna naar de computer en zet de computer op slot.

- Als je bij de cafetaria komt dan zie je een magnetron. Als je de magnetron blijft gebruiken dan ontploft de braadpan die er in zit!

In het spel Half Life 2: Episode 2 kom je uiteindelijk de leider van White Forest tegen genaamd Arne Magnusson. Na een tijdje zegt hij dat hij je het vergeeft van de ontplofte braadpan.


Glitch: Wetenschapper is onkwetsbaar

Er is een wetenschapper bij een gebroken instrumentpaneel in het eerste gebied waar de andere wetenschapper de deur voor je los maakt. De andere wetenschapper is onkwetsbaar. Je kan op hem schieten of de Crowbar gebruiken en alles wat hij doet is kreunen. Als je op hem schiet of de Crowbar gebruikt dan wordt de hele muur achter hem besmeurd met bloed.


Glitch: Helium stem van wetenschapper

Er is een wetenschapper met een zware stem in level 1, in de kamer voor de Test Chamber. Als je met hem praat zodat hij met je mee loopt dan wordt zijn stem opeens heel hoog.


Glitch: Teleporteer sneller naar Xen

Als je bij het Lambda Complex bent aan gekomen nadat je succesvol door alle portalen heen bent gegaan dan kom je bij een enorme teleporter met betonnen pilaren waar je op kan lopen. Equip je Hivehand (je wapen die Hornets kan afvuren die op vijanden af vliegen) en ga bovenop de rand staan. Val naar beneden in het midden en schiet zo snel als je kan met de Hivehand.
Je gaat eerst zogenaamd dood (een wetenschapper zegt zelfs dat je een idioot bent om dat te doen!) maar als je dan op je linkermuisknop drukt dan ben je opeens in Xen! 


Cheats


Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin