Legend of Zelda: A Link to the Past
Waar gaat het spel over
Op een dag slaagde een bende kwaadaardige dieven erin de poort naar het Heilige Rijk te openen, waar de mystieke Triforce verborgen was. Toen hij het heilige gouden relikwie vond, doodde de leider van de dieven, Ganondorf, zijn volgelingen en claimde het als zijn eigendom. Het duurde niet lang voordat er duistere macht uit het Heilige Rijk begon te stromen. Mensen werden in deze duisternis gezogen en nooit meer iets van gehoord. Als gevolg hiervan beval de koning van Hyrule de zeven wijzen om de toegang tot het Heilige Rijk te verzegelen. Er volgde een grote strijd: monsters stroomden vanuit het heilige land de Lichtwereld binnen en vielen het kasteel aan. De Ridders van Hyrule verdedigden de wijzen tijdens de grote strijd tegen het kwaad, en hoewel de meesten van hen omkwamen in de strijd, waren de wijzen in staat hun zegel uit te werpen, de stroom van duisternis te stoppen en de kwaadaardige koning Ganon in de val te lokken. Deze strijd werd bekend als de gevangennemingsoorlog.
Toen de conflicten tegen Ganon eenmaal waren opgehouden, begon Hyrule een tijd van vrede die eeuwen duurde, tot op een dag onverklaarbare catastrofes zich begonnen voor te doen. Pestiliteit en droogte verwoestten het land. In de veronderstelling dat de recente rampen die Hyrule teisterden op de een of andere manier verband hielden met het zegel van de wijzen, onderzocht de koning het, maar ontdekte dat het intact was. Wanhopig op zoek naar antwoorden, loofde hij beloningen uit voor iedereen die de bron van Hyrule's problemen kon vinden.
Als reactie daarop verscheen een vreemdeling genaamd Agahnim alsof hij uit het niets kwam en hield de catastrofes met machtige magie tegen. Als beloning gaf de koning hem een nieuwe positie als hoofdadviseur van de troon, en het gewone volk riep hem uit tot hun held. Opnieuw leek de vrede in Hyrule te zijn teruggekeerd. Toch was niet alles goed. Agahnim begon Hyrule te regeren in de plaats van de koning en misbruikte zijn politieke macht zoals hij dat nodig achtte. Er gingen geruchten rond dat Agahnim van plan was de koning te vermoorden en de kroon voor zichzelf over te nemen, en dat er 's nachts vreemde magische experimenten plaatsvonden in de kasteeltoren. Hij sprak spreuken uit over de soldaten en ontvoerde de jonge meisjes die afstamden van de zeven Wijzen, waarbij hij hun krachten gebruikte in een poging het zegel op het Heilige Rijk te verbreken.
Downloads
Installatie en spelen van Legend of Zelda: A Link to the Past
- Download de Legend of Zelda: A Link to the Past ROM hierboven,
- Download daarna de ZSNES Emulator hierboven,
- Installeer de Emulator,
- Pak de gedownloade ROM van Legend of Zelda: A Link to the Past uit en plaats het in een map,
- Open ZSNES en druk op het tabblad Load en daarna Game,
- Selecteer het spel om te kunnen spelen. Veel plezier!
Tips
Bottle locaties
Je kan maar liefst 4 Bottles vinden die verspreid zijn over Hyrule! Bottles zijn hele handige voorwerpen waar je Fairies mee kunt vangen die je helen als al jouw hartjes op zijn of je kan Magic Potions meenemen die je kan gebruiken om je Magic of je Life weer aan te vullen!
Waar kan je de 4 Bottles vinden?
Bottle 1 - Ga naar Kakariko Village en loop naar links naar de man op het tapijt. Hij verkoopt een Bottle aan je voor 100 Rupees.
Bottle 2 - Ga naar Kakariko Village en loop naar het grote lange gebouw in het linksonder gedeelte van Hyrule. Loop aan de bovenkant van het lange gebouw naar binnen toe en open de schatkist voor je tweede Bottle.
Bottle 3 - Hiervoor moet je Zora's Flippers kopen. Ga vanuit Link's huis naar rechts totdat je een brug tegenkomt en loop over de brug. Rechts van de brug zie je een lichte driehoek in het water. Loop langs het water en spring er in met de handige bruggetjes. Zwem dan naar de brug toe. Onder de brug vind je een man die je je derde Bottle geeft.
Bottle 4 - Hiervoor moet je het Tempered Sword hebben.
Ga naar de Dark World en loop naar de Village of Outcasts. Loop naar rechts toe waar de Swordsmith's Shop zou zijn in Kakaroko Village. Er ligt daar een schatkist die op slot zit. Neem deze schatkist mee. De schatkist volgt je overal naartoe.
Loop terug naar de Village of Outcasts. Je kan je Pegasus Boots NIET gebruiken want anders blijft de schatkist achter!
Gebruik je Magic Mirror en loop helemaal naar de Desert of Mystery. Daar zit een man op de grond die niet met je wilt praten. Dit doet hij pas als je de schatkist naar hem brengt. Doe dat zodat je de vierde en laatste Bottle krijgt.
Schuurtje met Items
Helemaal linksonder van Kakariko Village is een houten hut te vinden waar geen ingang te vinden is.
Als je een Bomb gebruikt voor de voorzijde dan blaas je een gat aan de voorzijde!
Als je nu naar binnen gaat dan zie je twee ratten en 8 potten met Items. De Items die je krijgt zijn 2 grote Rupees, 5 Arrows en 4 Bombs. Als je naar buiten loopt en dan weer naar binnen dan liggen de potten er weer en kan je opnieuw de Items verzamelen! Als je de ratten ook iedere keer verslaat dan krijg je zelfs blauwe en rode Rupees!
.
.
Thieves Hideout puzzel in Kakariko Village
In het huis met het groene dak er op in Kakariko Village kom je een trap tegen. Ga de trap af totdat je de puzzel ziet. Verschuif de witte platen op deze manier (plaatje 1) zodat alles zo staat zodat je bij alle schatkisten kan komen (plaatje 2).
Heart Container sneller krijgen bij de 15 Second Game
Links van waar je het Book of Mudora hebt gevonden is een lang gebouw waar je in kunt lopen. Binnen is een man met een dichtgemetselde muur. Blaas deze muur op en loop er doorheen. Aan de andere zijde moet je naar buiten lopen en meedoen aan de 15 Second Game. Volg de groene route zodat je heel snel een Heart Container krijgt. Onder het houten bordje kan je over het hek springen.
Bombos, Ether en Quake Medallions
Dit zijn speciale medallions die je kunt gebruiken om hele speciale magische aanvallen uit te voeren. Twee van de drie medallions heb je nodig om verder te gaan met je quest. Wat zijn de drie medallions en waar kan je ze krijgen?
Bombos Medallion:
Het Bombos Medallion kan worden gevonden in de Desert of Mystery, hoog op een klif die alleen kan worden bereikt door naar de Dark World te reizen en de Magic Mirror bij het moeras te gebruiken. Het wordt verkregen via een groene tablet die alleen kan worden gelezen met het Boek van Mudora. De spreuk wordt uitgesproken zodra het Master Sword wordt opgeheven, waarna het tablet breekt. Het medaillon valt dan uit de lucht.
Met een betoverde Spin Attack zendt Link een ring van vuur uit, gevolgd door een reeks kleine explosies in alle richtingen. Hierdoor raken alle vijanden ontstoken, alsof ze zijn getroffen met de Fire Rod. Dit is het enige medaillon dat niet vereist is om verder te komen.
Ether Medallion:
Het Ether Medaillon kan worden gevonden over een brug ten westen van de Toren van Hera, waar een groene tablet te vinden is. Link heeft het Book of Mudora nodig om de boodschap te vertalen, die hem instrueert het Master Sword naar de hemel te heffen. Zodra hij dit doet, wordt de op bliksem gebaseerde spreuk uitgesproken, waardoor de tablet wordt vernietigd. Dan valt het Ether Medaillon uit de lucht.
Ether valt aan via de atmosfeer, waarbij vliegende vijanden het meest getroffen lijken te worden. De meeste vijanden die niet door de eerste bliksemflits worden vernietigd, zijn bevroren, alsof ze door de Ice Rod worden getroffen. Het Ether Medaillon moet worden gebruikt om de regen in het Swamp of Evil te verwijderen om Misery Mire binnen te gaan.
Quake Medallion:
Het Quake Medallion is te vinden in het Lake of Ill Omen, waar een cirkel van stenen in het water ligt. Door een schedel in de cirkel te gooien, zal Link de Catfish wakker maken, die hem het Medaillon zal aanbieden om met rust gelaten te worden. Het Quake Medallion veroorzaakt een aardbeving als gevolg van het feit dat Link het Master Sword in de grond steekt. Het heeft alleen invloed op grondgebonden vijanden, waarbij ze doorgaans worden vernietigd of in slijm worden veranderd. Als je het Quake Medallion in de buurt van bepaalde bomen gebruikt, leveren ze verschillende voorwerpen op, alsof Link de bomen ramt met zijn Pegasus Boots. Het Quake Medallion wordt gebruikt om de ingang van de Turtle Rock te openen.
Mario schilderij met een geheim
In het meest rechter huis in Kakariko Village hangt een Mario schilderij. Als je er aan trekt dan kan je Rupees krijgen die verschillend kunnen zijn! Er zit een apart systeem in dat bepaalt hoeveel Rupees je krijgt.
Als je 0 vijanden verslaat en dan trekt aan het schilderij dan krijg je geen Rupees,
Als je 1 vijand verslaat dan krijg je groene Rupees die 1 Rupee per stuk waard zijn,
Als je 4 vijanden verslaat en schade krijgt dan krijg je blauwe Rupees die per stuk 5 Rupees waard zijn,
Als je 4 vijanden verslaat en geen schade krijgt dan krijg je rode Rupees die per stuk 20 Rupees waard zijn!
Dit kan je oneindig vaak doen!
Chris Houlihan kamer
???
For this method, all you need are the Pegasus Boots and at least one Bomb.
- Start from the Sanctuary.
- Exit the Sanctuary, and go one screen West.
- Now go to the bottom of the screen (the path that leads to the small forest west of the castle) but don't change screens.
- When you're close to the lower border of the screen, face up and drop a Bomb.
- The Bomb blast should send you South but you won't change screens (see screenshot), and if you were close enough to the lower border, you'll be standing on the lowermost possible pixel (or maybe one above this, but it's not a problem). If you aren't this close to the bottom, use further bombs to push Link closer to the edge.
- Once you are at the very edge, start charging a dash with the Boots (while still facing up), and, while charging, press the Down button to turn around and face down (this is to turn around without moving, which would result in screen changing and thus make this method fail).
- Keep charging until the dash starts and takes you to the next screen (to the south).
- From this screen, go to the east (towards Hyrule Castle) and change screen one last time.
- When you enter the Hyrule Castle screen make your way to the secret passage hole (that's on the east side of the screen).
- Cut the bush, and jump in the hole from the south side. Entering from other sides will not work.
- If done correctly, you'll appear in the room.
Because this method only requires correct positioning, rather than the speed previously believed in, it does not matter how much time you take, or where you go on these screens. The only places you can go that will cause the trick to not work are going off the route described above or, after gaining proper access to the Dark World, walking through the gate into the castle.
It is believed that Chris Houlihan was the winner of a Nintendo Power contest held during September and October of 1990, where the winner would have their name programmed into a future NES game. This was first stated in the December 1994 issue of Club Nintendo, the official Nintendo magazine for Latin America. However, the winner of the contest was never revealed by Nintendo Power and Chris Houlihan has never been confirmed to even be a real person.
.
Chris Houlihan kamer
.
But did you know about these?
- When you drain the lake, you can carry the fish over to the bottle merchant and sell it to him. He gives a variety of items.
- In Kakariko village, you can sprinkle magic powder on the old lady with the broom, and turn her into a fairy.
- In one of the houses in Kakariko village, there is a Cucco hidden under a pot. Sprinkle magic powder on the Cucco and it'll turn into a person.
- In Zora's Domain, the river Zoras you attack can be stunned, and picked up and thrown back into the water.
- A lot of people know about sprinkling magic powder on anti-fairy enemies to turn it into a fairy, but you can also sprinkle it on the swirling yellow magic that temporarily disables your Moon Pearl.
- The Helmasaur King's armored helmet can also be destroyed using bombs, if you aren't confident with the Magic Hammer.
Cheats