RA2 INI Editing


Dus je wilt een Rules.ini voor Red Alert 2 of een Rulesmd.ini voor Yuri's Revenge aanpassen. Hoe doe je dat?
Laten we eerst bij het begin beginnen. Als je al weet hoe een Rules.ini en Rulesmd.ini werkt dan kan je dit skippen.


Wat IS een Rules.ini / Rulesmd.ini eigenlijk?

Een Rules.ini / Rulesmd.ini bevat allerlei belangrijke informatie oftewel regels over hoe bijvoorbeeld Units en Buildings werken en wat voor eigenschappen ze hebben. 

Je kan bijvoorbeeld de Apocalypse Tank onverwoestbaar maken, gebouwen die je normaal niet kunt plaatsen kan je dan bouwen, je kan zelfs je eigen voertuigen maken die wapens hebben die daar eigenlijk niet voor bedoeld zijn! Er zijn eindeloze mogelijkheden! 

Als je de codes aanpast van de Rules.ini / Rulesmd.ini dan worden die waardes die je hebt veranderd dus gebruikt in het respectieve spel.

Nu weet je de basis van wat een Rules.ini / Rulesmd.ini doet.

Download hieronder de Rules.ini / Rulesmd.ini om te beginnen.


Wat is het verschil tussen een Rules.ini en een Rulesmd.ini?

Een Rules.ini is ALLEEN bedoeld voor Red Alert 2. Een Rulesmd.ini is ALLEEN bedoeld voor Yuri's Revenge.


Ik heb de Rules.ini/Rulesmd.ini gedownload en gebruikt een paar dagen geleden maar nu wil ik hem weggooien. Kan ik dat zomaar doen?

Je kan de Rules.ini/Rulesmd.ini gewoon weggooien. Er gebeurt niks ergs als je het verwijdert, tenzij je iets hebt opgeslagen; dan moet je het laten staan. Als je het toch verwijdert terwijl je een savegame of een nieuw spel opstart dan krijg je alleen maar Internal Errors waardoor je Red Alert 2/Yuri's Revenge niet meer (goed) kan spelen! 


Rules.ini / Rulesmd.ini downloads


Tutorial over hoe een Rules.ini / Rulesmd.ini werkt

Laten we eens vanaf het complete begin beginnen. Hieronder is een kopie van alle regels van een Grizzly. Een Grizzly is een lichte tank van de Americans. Dit zijn de standaard tanks.

Elke Unit en Building hebben vergelijkbare regels. Maar de ene Unit is de andere niet. De ene Unit heeft meer of minder regels dan een andere Unit.

Bekijk de regels maar eens hieronder van een Grizzly Tank. Ik heb uitleg geplaatst over wat elke regel doet:


; Medium Tank - (Volledige naam van de tank)
UIName=Name:MTNK - (Interne naam van de tank)
Name=Grizzly Battle Tank - (Naam van de tank)
Image=GTNK - (Hoe ziet de tank er uit)
Prerequisite=GAWEAP - (Wat voor Building heeft de tank nodig voordat je hem kunt bouwen)
Primary=105mm - (Het type wapen dat de tank gebruikt)
Strength=300 - (Hoe sterk is de tank)
Category=AFV - (Onder welke categorie valt deze tank)
Armor=heavy - (Het type pantser van de tank)
Turret=yes - (Heeft deze tank een Turret bovenop dat kan ronddraaien)
IsTilter=yes - (Deze flag is overbodig omdat standaard alle Units over hellingen kunnen rijden)
Crusher=yes - (Kan deze tank andere Units pletten)
TooBigToFitUnderBridge=true - (Past deze tank onder een brug)
TechLevel=2 - (Jouw technologielevel moet zo hoog zijn om deze tank te kunnen bouwen)
Sight=8 - (Hoe ver vooruit kan deze tank kijken in Fog of War (mist))
Speed=7 - (Hoe snel is deze tank)
CrateGoodie=no - (Krijg je deze tank als je een kist oppikt)
Owner=British,French,Germans,Americans,Alliance - (Welke eigenaren kunnen deze tank bouwen)
Cost=700 - (Hoe duur kost deze tank)
Soylent=700 - (Hoeveel geld krijg je terug als je deze tank recyclet)
Points=25 - (Deze flag is overbodig omdat Red Alert gebruik maakt van een Par systeem)
ROT=5 - (Hoe snel draait de Turret van deze tank rond)
IsSelectableCombatant=yes - (Is deze tank te selecteren)
Explosion=TWLT070,S_BANG48,S_BRNL58,S_CLSN58,S_TUMU60 - (Welke explosies zie je als deze tank wordt opgeblazen)
VoiceSelect=GenAllVehicleSelect - (Wat voor stem maakt deze tank als je hem selecteert)
VoiceMove=GenAllVehicleMove - (Wat voor stem maakt deze tank als de tank gaat bewegen)
VoiceAttack=GenAllVehicleAttackCommand - (Wat voor stem maakt deze tank als je iets gaat aanvallen)
VoiceFeedback= - (Wat voor geluid laat deze tank in eens van de tijd horen)
DieSound=GenVehicleDie - (Wat voor geluid maakt deze tank als de tank gesloopt wordt)
MoveSound=GrizzlyTankMoveStart - (Wat voor geluid maakt de tank zelf als deze gaat bewegen)
CrushSound=TankCrush - (Wat voor geluid maakt de tank als er een groter voertuig over deze rijdt)
MaxDebris=2 - (Hoeveel troep laat deze tank achter als hij opgeblazen wordt)
Locomotor={4A582741-9839-11d1-B709-00A024DDAFD1} - (Hoe beweegt deze tank)
MovementZone=Normal - (Dit bepaalt hoe deze tank vooruit beweegt en of het over bepaalde terreinen kan rijden)
ThreatPosed=15 ; This value MUST be 0 for all building addons - (Geeft aan hoe erg de bedreiging van deze tank is)
DamageParticleSystems=SparkSys,SmallGreySSys - (Wat voor particles laat deze tank vrij als de tank beschadigd wordt)
VeteranAbilities=STRONGER,FIREPOWER,SIGHT,FASTER - (Wat voor functies krijgt deze tank als de tank gepromoveerd wordt)
EliteAbilities=SELF_HEAL,STRONGER,FIREPOWER,ROF - (Wat voor extra functies krijgt deze tank als de tank nog een keer gepromoveerd wordt)
Accelerates=false - (Zorgt er voor dat deze tank optrekt in plaats van dat het direct de Speed bereikt)
ImmuneToVeins=yes - (Restant van het spel Tiberian Sun, deze code doet niets)
Size=3 - (Geeft aan hoe groot deze tank is, dit is belangrijk voor als je de tank in een vervoersmiddel wilt stoppen)
OpportunityFire=yes - (Zorgt er voor dat de Turret op doelwitten kan schieten terwijl de tank rijdt)
ElitePrimary=105mmE - (Wat voor wapen krijgt deze tank als de tank gepromoveerd wordt)
BuildTimeMultiplier=1.5 ;Individual control of build time - (Dit zorgt er voor dat goedkope tanks langer duren voordat ze gebouwd worden)


Elke code heeft een bepaalde waarde die bepaalt hoe de Grizzly Tank zich gedraagt.

Hier bestaat een Grizzly tank dus uit. Er zijn dus heel veel Units en Building met ongeveer dezelfde codes.

Als je een code aanpast hierboven van bijvoorbeeld de Strength van de Grizzly Tank dan zijn ALLE Grizzly Tanks dus veel sterker óf zwakker!

Er zijn meer dan duizend codes die een Unit en Building kan hebben!


Elke Unit, Vehicle, Aircraft en Building zijn opgesplitst in categorieën zodat je makkelijk alle codes kunt overschrijven en nakijken. Categorieën die niet nodig zijn bij bepaalde Units, Vehicles, Aircrafts en Buildings zijn vanzelfsprekend niet aanwezig.

Dit zijn alle Units, Vehicles, Aircrafts en Buildings die ik gemaakt heb met Rulesmd.ini:

Units

Chrono Engineer

Unit

[Chrono Engineer]
UIName=Chrono Engineer
Name=Chrono Engineer
Category=Soldier
Image=ENGINEER
Primary=DefuseKit
Secondary=VirtualScanner
Prerequisite=Barracks
CrushSound=InfantrySquish
LeadershipRating=3
Strength=75
Armor=none
TechLevel=1
Sight=4
BombSight=4
Speed=4
Pip=Blue
Engineer=yes
Owner=British,French,Germans,Americans,Alliance
AllowedToStartInMultiplayer=no
Cost=500
Soylent=250
Points=5
IsSelectableCombatant=no
VoiceSelect=EngAllSelect
VoiceMove=EngAllMove
VoiceAttack=EngAllMove
VoiceFeedback=EngAllFear
VoiceSpecialAttack=EngAllAttackCommand
VoiceEnter=EngAllMove
VoiceCapture=EngAllAttackCommand
DieSound=EngAllDie

;Locomotor={4A582744-9839-11d1-B709-00A024DDAFD1} ;Uitgeschakeld, zorgt er voor dat je kan chronoshiften

PhysicalSize=1
MovementZone=Infantry
ThreatPosed=0 ; This value MUST be 0 for all building addons
SpecialThreatValue=1
ImmuneToVeins=yes
GuardRange=9
Size=1
PreventAttackMove=yes
IFVMode=1
Trainable=no


Dit is een Engineer die kan chronoshiften, oftewel teleporteren zonder te lopen!
De locomotor is uitgeschakeld in de code waardoor de Chrono Engineer denkt dat hij geen Locomotor heeft. Een Locomotor bepaalt hoe de Unit kan bewegen over het strijdveld.
De Chrono Engineer kan direct in Buildings teleporteren!


CyberTron

Unit

???

Weapon

???

ParticleSystem

???

Particle

???

Projectile

???

Warhead

???


Flame Thrower

Unit

[Flame Thrower]
UIName=Flame Thrower
Name=Flame Thrower
Image=CONS ;Conscript
Category=Soldier
Primary=FlameThrower
Occupier=no
Prerequisite=GAPILE,GATECH
CrushSound=InfantrySquish
Strength=200

Armor=Special_2 ;Speciale code die er voor zorgt dat ze elkaar niet kunnen verbranden

TechLevel=1
Sight=5
Speed=6
Owner=Russians,Confederation,Africans,Arabs
AllowedToStartInMultiplayer=no

CanPassiveAquire=no ;Zorgt er voor dat de Flame Throwers niemand aanvalt tenzij je ze de opdracht geeft
CanRetaliate=yes ;Vuurt terug als er op hun gevuurd wordt

Cost=250
Soylent=100
Points=5
IsSelectableCombatant=yes
VoiceSelect=ConscriptSelect
VoiceMove=ConscriptMove
VoiceAttack=ConscriptAttackCommand
VoiceFeedback=ConscriptFear
VoiceSpecialAttack=ConscriptMove
DieSound=ConscriptDie
Locomotor={4A582744-9839-11d1-B709-00A024DDAFD1}
PhysicalSize=1
MovementZone=Infantry
ThreatPosed=5 ; This value MUST be 0 for all building addons
VeteranAbilities=STRONGER,FIREPOWER,ROF,SIGHT,FASTER
EliteAbilities=SELF_HEAL,STRONGER,FIREPOWER,ROF
ImmuneToVeins=yes
Size=1
ElitePrimary=FlameThrower
IFVMode=2


Weapon

[FlameThrower]
Damage=1 ;De 1 zorgt er voor dat het wapen vuur kan verspreiden. Zet de Damage op 0 als je geen vuur wilt verspreiden.

ROF=2
Range=3
Projectile=FlameP
Speed=100
Warhead=FLAMEWH
Report=FlameAttack
UseSparkParticles=yes
AttachedParticleSystem=FireStreamSys
Report=BuildingFireBig
Anim=INITFIRE


ParticleSystem

[FireStreamSys]
HoldsWhat=FireStream
Spawns=yes
SpawnFrames=2
BehavesLike=Fire
Image=FIRE02
Lifetime=30


Particle

[FireStream]
Image=FIRE02
Deacc=0.01
Velocity=28.0
BehavesLike=Fire
MaxEC=500
MaxDC=3
Warhead=FireX

Damage=5 ;Deze code zorgt voor de echte schade. Het lijkt weinig maar het stapelt snel op

StartStateAI=1
EndStateAI=19
StateAIAdvance=6
Translucent50State=0
Translucent25State=0
DeleteOnStateLimit=yes
Normalized=yes
FinalDamageState=50
Report=FLAMTNK1


Projectile

[FlameP]
Inviso=yes
Image=none
SubjectToCliffs=yes
SubjectToElevation=yes
SubjectToWalls=yes
Cluster=4


Warhead

[FLAMEWH]
CellSpread=2
PercentAtMax=0.5

Verses=1%,1%,1%,1%,1%,1%,1%,1%,1%,1%,1% ;Veroorzaakt geen schade, de flamethrower levert schade. De 1% zorgt er voor dat je bepaalde Units, Infantry en Buildings kunt aanvallen

InfDeath=4
AnimList=INITFIRE

Particle=FireCloudSys ;Dit zorgt er voor dat er vuur wordt verspreid op de grond (optioneel)
ProneDamage=600% ;Deze code zorgt voor de echte schade


Dit is een vlammenwerper die vanzelfsprekend vlammen kan werpen en Units en Vehicles kan verbranden. Buildings vliegen ook redelijk snel in brand en blazen snel op.

Let wel op als er vriendelijke Units in de buurt zijn! Zij kunnen ook in brand vliegen! Als je een groep Flamethrowers bij elkaar zet en ze vallen aan, dan verbrandt er niemand. Dit komt door de speciale Special_2 Armor code.


Super Soldier

Unit

[Super Soldier]
UIName=Super Soldier
Name=Super Soldier
Image=GGI ;Guardian GI
Category=Soldier
Primary=V3Launcher ;V3 Rocket launcher
CanPassiveAquire=no
CanRetaliate=no

Spawns=V3ROCKET
SpawnsNumber=3
SpawnRegenRate=400
SpawnReloadRate=0 ; missile spawn don't come back

BuildLimit=5 ;Je kan maar 5 Super Soldiers kopen

AllowedToStartInMultiplayer=no
Occupier=no
Prerequisite=GAPILE
CrushSound=InfantrySquish
Strength=125
Pip=white
OccupyPip=PersonBlue
Armor=none
TechLevel=1
Sight=5
Speed=4
Owner=British,French,Germans,Americans,Alliance

Cost=2000 ;Hoge kosten omdat het een speciale unit is

Soylent=1500
Points=10
IsSelectableCombatant=yes
VoiceSelect=GuardianGISelect
VoiceMove=GuardianGIMove
VoiceAttack=GuardianGIAttackCommand
VoiceFeedback=GuardianGIFear
VoiceSpecialAttack=GuardianGIMove
DieSound=GuardianGIDie
Locomotor={4A582744-9839-11d1-B709-00A024DDAFD1}
PhysicalSize=1
MovementZone=Infantry
ThreatPosed=10 ; This value MUST be 0 for all building addons
ImmuneToVeins=yes
ImmuneToPsionics=no
Bombable=yes
VeteranAbilities=STRONGER,FIREPOWER,ROF,SIGHT,FASTER
EliteAbilities=SELF_HEAL,STRONGER,FIREPOWER,ROF,FASTER ;FASTER ADDED!
Size=1
Crushable=yes
ElitePrimary=HornetLauncher


Dit is een super soldaat die V3 raketten kan afvuren op doelwitten. Als hij gepromoveerd is tot Elite dan kan hij zelfs Hornets lanceren!


Techno-Rex

Unit

[Techno-Rex]
UIName=Techno-Rex
Name=Techno-Rex
Image=DNOA
NoShadow=yes
Category=AFV
Primary=TRexInfBite
Secondary=TRexBite

Strength=2000 ;Techo-Rex heeft speciaal pantser waardoor hij meer HP heeft

Organic=yes
Armor=Plate
TechLevel=1

BuildLimit=1 ;Je kan maar 1 Techno-Rex kopen

Turret=no
IsTilter=no
SelfHealing=yes
CrateGoodie=no
Sight=5
GuardRange=5
DefaultToGuardArea=yes
Speed=8
Owner=British,French,Germans,Americans,Alliance

Cost=3000 ;Hoge kosten omdat het een speciale unit is

Points=20
ROT=40
AllowedToStartInMultiplayer=no
Crewed=no
IsSelectableCombatant=yes
VoiceSelect=TRexSelect
VoiceMove=TrexMove
VoiceAttack=TrexMove
VoiceSecondaryWeaponAttack=TrexMove
VoiceFeedback=
DieSound=TrexDie
Locomotor={4A582744-9839-11d1-B709-00A024DDAFD1}
MovementZone=Infantry
ThreatPosed=25 ; This value MUST be 0 for all building addons
Weight=.5
ImmuneToPsionics=yes
Explodes=no
AccelerationFactor=0.01
ZFudgeColumn=8
ZFudgeTunnel=13
Bombable=yes
Size=30
VeteranAbilities=STRONGER,FIREPOWER,ROF,SIGHT,FASTER
EliteAbilities=STRONGER,FIREPOWER,ROF
TooBigToFitUnderBridge=true
Crushable=no
Parasiteable=no
Trainable=no
NotHuman=yes
CloseRange=yes
OmniCrushResistant=yes


Dit is een Techno-Rex, een dinosaurus die terug naar de moderne tijd is gehaald met hulp van Einstein's tijdmachine. De Techno-Rex heeft ook speciale pantser gekregen waardoor hij veel meer aanvallen kan weerstaan van vijandelijke Units.


Vehicle Repair Service

Unit

[Vehicle Repair Service]
UIName=Vehicle Repair Service
Name=Vehicle Repair Service
Image=ENGINEER

CloseRange=yes ;Is nodig zodat de Vehicle Repair Service naast voertuigen kan staan en ze kan repareren

Category=Soldier

AttackFriendlies=yes ;Hierdoor kan je vriendelijke Units "aanvallen"

SpecialThreatValue=1 ;Zorgt er voor dat de vijand hem aanvalt omdat zijn wapen geen schade levert maar heelt

Primary=Vehicle Repair
Occupier=no
Prerequisite=GAPILE ;NAHAND
CrushSound=InfantrySquish
Strength=200
SelfHealing=yes
Armor=flak
TechLevel=1
Pip=white
OccupyPip=PersonRed
Sight=5
Speed=4
Owner=British,French,Germans,Americans,Alliance
Cost=100
Soylent=50
Points=5
IsSelectableCombatant=yes
AllowedToStartInMultiplayer=no
VoiceSelect=CivAllSelect
VoiceMove=CivAllMove
VoiceAttack=CivAllAttackCommand
VoiceFeedback=CivAllFear
VoiceSpecialAttack=CivAllMove
DieSound=CivFatDie
Locomotor={4A582744-9839-11d1-B709-00A024DDAFD1}
PhysicalSize=1
MovementZone=Infantry
ThreatPosed=5 ; This value MUST be 0 for all building addons
ImmuneToVeins=yes
Size=1
IFVMode=2


Weapon

[Vehicle Repair]

Damage=50 ;Is nodig om te bepalen hoeveel een Unit gerepareerd wordt. De Warhead bepaalt of het schade maakt of repareert

ROF=40

Range=1.1 ;Sta direct naast een Vehicle om hem te repareren

Projectile=Invisible
Speed=100
Warhead=VehicleRepairWH
Report=IFVRepair
UseSparkParticles=yes
AttachedParticleSystem=WeldingSys


Warhead

[VehicleRepairWH]

Verses=0%,0%,0%,-100%,-100%,-100%,0%,0%,0%,-100%,-100% ;Verses moet negatief zijn om effect te hebben. Positief betekent dat het schade maakt, negatief betekent dat het repareert

InfDeath=0
Particle=WeldingSys


Dit is een Vehicle Repair Service die Vehicles kan repareren op het strijdveld. Als je geen IFV met een Engineer beschikbaar hebt in de buurt dan is het handig om deze Unit in de buurt te hebben.

Als je een vriendelijke Vehicle "aanvalt" dan begint hij met repareren van Vehicles. Je kan zelfs vliegtuigen op de grond en boten repareren! Het repareren gaat wel eindeloos door totdat je de opdracht geeft om te stoppen met repareren.


Vehicles

Abomination

Unit

???

Weapon

???

ParticleSystem

???

Particle

???

Projectile

???

Warhead

???


Drill Miner

Unit

???

Weapon

???

ParticleSystem

???

Particle

???

Projectile

???

Warhead

???


Mine Layer

Unit

???

Weapon

???

ParticleSystem

???

Particle

???

Projectile

???

Warhead

???


Mobile Refinery

Unit

???

Weapon

???

ParticleSystem

???

Particle

???

Projectile

???

Warhead

???


SkyNet Harvester

Unit

[SkyNet Harvester]
UIName=SkyNet Harvester
Name=SkyNet Harvester
Image=GTNK ;Grizzly Light Tank
Prerequisite=GACNST
Nominal=yes
ToProtect=yes
Strength=1000
Category=Support
JumpJet=yes
Armor=medium
TechLevel=1
Sight=4
Speed=20
Dock=GAREFN,NAREFN
Harvester=yes

PitchSpeed=1.1
JumpjetSpeed=30
JumpjetClimb=50 ;Bepaalt hoe snel de SkyNet Harvester opstijgt
JumpjetCrash=50 ; Bepaalt hoe snel de SkyNet Harvester landt
JumpJetAccel=12
JumpJetTurnRate=6
JumpjetHeight=500
JumpjetWobbles=.01
JumpjetDeviation=1

Owner=British,French,Germans,Americans,Alliance
Cost=1000
Soylent=700
Points=15
ROT=1
Crewed=no

Storage=500 ;Een hogere Storage bepaalt of de SkyNet Harvester meer Ore en Gems kan oppakken

Explodes=yes
DeathWeapon=DieWeapon
PipScale=Tiberium
ConsideredAircraft=yes
Explosion=TWLT070,S_BANG48,S_BRNL58,S_CLSN58,S_TUMU60
MaxDebris=3
VoiceSelect=SeigeChopperSelect
VoiceMove=SeigeChopperMove
VoiceAttack=SeigeChopperAttackAir
VoiceSecondaryWeaponAttack=SeigeChopperAttackLand
VoiceCrashing=SeigeChopperVoiceDie
CrashingSound=SeigeChopperDie
DieSound=
ImpactLandSound=GenAircraftCrash
Locomotor={92612C46-F71F-11d1-AC9F-006008055BB5}
MovementZone=Fly
DamageParticleSystems=SparkSys,SmallGreySSys
ThreatPosed=0
SpecialThreatValue=1
Size=99
AllowedToStartInMultiplayer=no
Crashable=yes
ThreatAvoidanceCoefficient=1
MoveSound=SeigeChopperMoveLoop
TooBigToFitUnderBridge=true
Trainable=no
ResourceGatherer=yes
StupidHunt=yes
SelfHealing=yes
Landable=yes
EnterTransportSound=EnterTransport
LeaveTransportSound=ExitTransport

Turret=no ;Dit is een Grizzly Tank zonder Turret

IsSelectableCombatant=yes
ImmuneToVeins=yes
ImmuneToPsionics=yes
Unnatural=yes
Bunkerable=no
Weight=3.5
Crusher=no
AutoCrush=no
Parasiteable=no
CanBeReversed=no


Dit is een SkyNet Harvester. Het is een Unit die snel en ver kan vliegen en Ore en Gems kan oppakken. De Storage is heel erg groot waardoor je heel veel kan verzamelen.


Sonic Wave Tank

Unit

???

Weapon

???

ParticleSystem

???

Particle

???

Projectile

???

Warhead

???


Soviet Cons. Yard

Unit

[Soviet Cons. Yard]
UIName=Soviet Cons. Yard
Name=Soviet Cons. Yard

Image=SMCV ;Soviet Construction Yard

Prerequisite=GAWEAP,GADEPT
Strength=1000
Category=Support
Armor=heavy

DeploysInto=NACNST ;Soviet Construction Yard

BuildLimit=1 ;Je kan er maar 1 kopen

TechLevel=10
Sight=6
Speed=10
AllowedToStartInMultiplayer=no

Owner=British,French,Germans,Americans,Alliance ;Allies kan deze nu bouwen

Cost=3000
Soylent=1500
Points=60
ROT=5
Crewed=yes
Crusher=yes
Explosion=TWLT070,S_BANG48,S_BRNL58,S_CLSN58,S_TUMU60
VoiceSelect=MCVSovietSelect
VoiceMove=MCVSovietMove
VoiceAttack=MCVSovietMove
VoiceFeedback=
DieSound=GenVehicleDie
MoveSound=MCVMoveStart
CrushSound=TankCrush
DeploySound=PlaceBuilding
MaxDebris=6
Locomotor={4A582741-9839-11d1-B709-00A024DDAFD1}
Weight=3.5
MovementZone=Normal
ThreatPosed=0 ; This value MUST be 0 for all building addons
DamageParticleSystems=SparkSys,SmallGreySSys
SpecialThreatValue=1
ZFudgeColumn=12
ZFudgeTunnel=15
Size=6
Trainable=no
Bunkerable=no; Units default to yes, others default to no
OmniCrushResistant=yes


Dit is een Soviet Construction Vehicle, oftewel een Soviet MCV die de Allies kunnen bouwen! Je hoeft dus niet persé een Engineer naar een Soviet Construction Yard te sturen om Soviet technologie te krijgen!
Je kan er wel alleen maar eentje bouwen! Als deze opgeblazen wordt dan moet je een nieuwe kopen!


Aircrafts

Carpet Bomber

Unit

???

Weapon

???

ParticleSystem

???

Particle

???

Projectile

???

Warhead

???


Napalm Bomber

Unit

???

Weapon

???

ParticleSystem

???

Particle

???

Projectile

???

Warhead

???


Buildings

Cloaking Device

Building

[Cloaking Device]
UIName=Cloaking Device
Name=Cloaking Device
Image=GAGAP
BuildCat=Combat
Prerequisite=GATECH,GACNST
TechLevel=7
Adjacent=2
HasRadialIndicator=true

CloakGenerator=yes ;Genereert een cloaking schild rondom de Cloaking Device
CloakRadiusInCells=10 ;Hoe ver cloakt de Cloaking Device
CloakingSpeed=1 ;Hoe snel cloakt de Cloaking Device

Strength=600
Armor=wood
Sight=5
Points=30
Owner=British,French,Germans,Americans,Alliance,Russians,Confederation,Africans,Arabs,YuriCountry
AIBasePlanningSide=0
Cost=1000
Power=-100
Powered=true
Capturable=false
Crewed=no
Explosion=TWLT070,S_BANG48,S_BRNL58,S_CLSN58,S_TUMU60
DebrisAnims=DBRIS1LG,DBRIS1SM,DBRIS4LG,DBRIS4SM,DBRIS5LG,DBRIS5SM
MaxDebris=4
MinDebris=2
ThreatPosed=0 ; This value MUST be 0 for all building addons
DamageSmokeOffset=450, 200, 150
ImmuneToPsionics=no ; defaults to yes for buildings, no for others


Dit is een Cloaking Device, dit maakt gebruik van een speciaal systeem die alle omringende Units, Vehicles, Buildings en zichzelf doorzichtig en onkwetsbaar maakt. Heel erg effectief tegen de vijand want die kan niks aanvallen dat onder het schild zit.


Oil Derrick

Building

[Oil Derrick]
UIName=Oil Derrick
Name=Oil Derrick
Image=CAOILD
TechLevel=1

DoubleOwned=yes ;Iedereen kan dit bouwen

BuildLimit=1 ;Je kan er maar eentje bouwen

Cost=5000 ;Kost veel maar dat valt in het niet als de Oil Derrick wordt gebouwd

ProduceCashAmount=2000 ;Hoeveel credits produceert het per secondes
ProduceCashDelay=60 ;Hoe lang duurt het voordat er nieuwe credits worden geproduceerd 

Strength=1000
Nominal=yes
Sight=6
Points=5
Armor=steel
Explosion=TWLT070,S_BANG48,S_BRNL58,S_CLSN58,S_TUMU60
DebrisAnims=DBRIS4LG,DBRIS4SM,DBRIS5LG,DBRIS5SM,DBRIS6SM,DBRIS7LG,DBRIS7SM
MaxDebris=8
MinDebris=4
DamageParticleSystems=SmallGreySSys,BigGreySmokeSys
BuildCat=Tech
Explodes=yes
DeathWeapon=OilExplosion
WorkingSound=OilDerrickLoop
LeaveRubble=no
RadarVisible=yes


Dit is een Oil Derrick, een gebouw die credits (geld) produceert. Als je 2000 credits hebt gekregen, dan krijg je na een aantal secondes nog een keer 2000 credits, en dit gaat zo door totdat de Oil Derrick opgeblazen is.


Andere dingen die je kunt aanpassen en/of maken met een Rules.ini/Rulesmd.ini

Ore sneller laten groeien

Je moet altijd heel erg lang wachten totdat er weer Ore ligt bij een Ore Drill als je alle Ore al hebt weggehaald over de hele kaart. Hoe verander je dit?


Open je Rules.ini/Rulesmd.ini en zoek naar "Riparius". Daar zie je de volgende codes staan:

[Riparius]
Growth=2200
GrowthPercentage=.06
Spread=2200

(Codes die je niet hoeft aan te passen staan hierboven niet bij)

Verander Growth=2200 in Growth=1100
Verander GrowthPercentage=.06 in GrowthPercentage=.2
Verander Spread=2200 in Spread=1100

Hoe kleiner het getal is bij Growth en Spread, hoe sneller het groeit en uitspreidt.

Sla je Rules.ini/Rulesmd.ini op en start Red Alert 2/Yuri's Revenge op. Nu zie je dat als je alle Ore hebt weggehaald bij een Ore Drill dat er dan veel sneller Ore komt te liggen dat ook sneller groeit.


Donkerdere kleuren voor Units, Infantry en Buildings

De kleuren van alle Units, Infantry en Buildings zijn heel fel gekleurd zodat ze cartoonig lijken. Je kan ook de kleuren donkerder maken zodat alles er wat meer serieus uit ziet! Hoe doe je dit?


Zoek naar de volgende codes in de Rulesmd.ini:

ExtraUnitLight=.2 ; Extra light to make units glow.
ExtraInfantryLight=.2 ; Extra light to make infantry glow.
ExtraAircraftLight=.2 ; Extra light to make aircraft glow.

Verander de waardes van .2 in .005:

ExtraUnitLight=.005 ; Extra light to make units glow.
ExtraInfantryLight=.005 ; Extra light to make infantry glow.
ExtraAircraftLight=.005 ; Extra light to make aircraft glow.

De nieuwe waarde is lager dan de standaard waarde. Hierdoor "gloeien" de Units, Infantry en Buildings veel minder en zijn ze dus donkerder.


Parachutisten van een Paradrop versnellen

Als je je Paradrop op een locatie gebruikt dan landen de parachutisten heel langzaam. Je kan ze ook zo maken dat ze sneller landen! Hoe doe je dit?


Zoek naar de volgende code in de Rulesmd.ini:

ParachuteMaxFallRate=-3

Verander de waarde van -3 naar -7:

ParachuteMaxFallRate=-7

Hierdoor landen de parachutisten veel sneller dan normaal waardoor ze sneller op de grond zijn.
Dit heeft ook effect op alle vijanden die Paradrop kunnen gebruiken!


Meerdere keren de Paradrop gebruiken

Je kan de Paradrop zo maken dat je snel achter elkaar meer Paradrops kan gebruiken! Hoe doe je dit?


Zoek naar de volgende code in de Rulesmd.ini:

[AmericanParaDropSpecial]

Voeg de volgende code toe:

UseChargeDrain=true

Als de Paradrop knop op Ready staat en je gebruikt de Paradrop dan staat er Recharging. Als je direct nog een keer op de knop drukt dan staat er weer Ready en kan je opnieuw de Paradrop gebruiken.
Als je te lang wacht dan kan je de knop tijdelijk niet gebruiken.


Gap Generator deployen om Gap groter te maken

Gap Generators hebben een speciale functie dat ongebruikt wordt in Red Alert 2 - Yuri's Revenge. Je kan je Gap (gebied dat bedekt wordt met zwart) namelijk vergroten! Hoe reactiveer je dit?


Zoek naar de volgende codes in de Rulesmd.ini

;Allied Gap Generator
[GAGAP]

Ga dan naar de volgende codes:

SuperGapRadiusInCells=10
ExtraPower=-9000

Verander de waarde van SuperGapRadiusInCells van 10 naar 20
Verander de waarde van ExtraPower van -9000 naar -1000:

SuperGapRadiusInCells=20
ExtraPower=-1000

Nu als jouw Power hoger is dan 1000 dan kan je de Gap Generator deployen. Jouw gebied dat normaal bedekt wordt op de kaart wordt uitgebreid van 10 naar 20!


Je gebouwen automatisch laten repareren

Word je altijd aangevallen maar word je een beetje gek van het nakijken van alle Buildings van die schade hebben?
Open je Rules.ini/Rulesmd.ini en zoek naar RepairSell. Er staat dan Repairsell=1. Dat betekent dat je handmatig op de repareersleutel moet drukken om een Building te repareren.
Als je RepairSell verandert in RepairSell=0 dan worden alle Buildings die beschadigd zijn van jou automatisch gerepareerd. Hierdoor hoef je niet perse alle Buildings af te gaan om te kijken of ze schade hebben.

Er zit hier wel een nadeel aan; als je geen credits meer hebt en je gebouwen zijn beschadigd dan worden de credits die je dan nieuw binnenkrijgt direct gebruikt voor de reparatie van je gebouwen!

Let op: je kunt een Internal Error krijgen als een Building die je normaal niet kunt bouwen die beschadigd is door vijandelijke aanvallen gerepareerd wordt hierdoor! Hoe dit komt is nog niet bekend.


Muziek van Red Alert 2 in Yuri's Revenge beluisteren

Ben je de muziek zat van Yuri's Revenge en wil je liever de epische soundtracks van Red Alert 2 horen? Dat kan! Volg deze stappen:

- Kopieër het volgende bestand ThemeMD.mix en plak het in een aparte map, noem de map zo zodat je meteen kan zien dat de originele ThemeMD.mix hier in zit,
- Kopieer het bestand nog eens en plaats het in dezelfde map,
- Verplaats de ThemeMD.mix naar de map waar je Red Alert 2 - Yuri's Revenge hebt geinstalleerd,
- Open de ThemeMD.ini en bekijk eerst de volgende codes:

[Themes]

1=INTRO
2=;Grinder
3=;Power
4=;Fortification
5=;InDeep
6=;Tension
7=;EagleHunter
8=;IndustroFunk
9=;Jank
10=;200Meters
11=;BlowItUp
12=;Destroy
13=;Burn
14=SCORE
15=LOADING
16=CREDITS
17=RA2Options
18=;Motorized
19=
20=;HM2

;RA2MD songs

21=BrainFreeze
22=Drok
23=Deceiver
24=PhatAttack
25=BullyKit
26=DefendTheBase
27=Tactics
28=TranceLVania


- Haal alle semicolons (;) weg bij alle muziek onder [Themes]
- Plaats semicolons voor alle muziek onder RA2MD songs; verander het dus in dit:


[Themes]

1=INTRO
2=Grinder
3=Power
4=Fortification
5=InDeep
6=Tension
7=EagleHunter
8=IndustroFunk
9=Jank
10=200Meters
11=BlowItUp
12=Destroy
13=Burn
14=SCORE
15=LOADING
16=CREDITS
17=RA2Options
18=Motorized
19=
20=HM2

;RA2MD songs

;21=BrainFreeze
;22=Drok
;23=Deceiver
;24=PhatAttack
;25=BullyKit
;26=DefendTheBase
;27=Tactics
;28=TranceLVania


Wat is hier het verschil? Je hebt als het ware alle Yuri's Revenge muziek "uit gezet" en alle Red Alert 2 muziek "aan gezet". Oftewel als je een ";" voor een nummer zet dan wordt het niet gebruikt.

Juist alle Red Alert 2 muziek hebben nu geen ";" meer waardoor Yuri's Revenge nu de Red Alert 2 muziek gebruikt.
Dit kan je ook zien in de ingame Music Player.

Je kunt alleen maar de muziek uit Red Alert 2 of Yuri's Revenge horen. Het is niet mogelijk om alle nummers zo te maken dat je ze allemaal kan horen.


Hier zijn allerlei Buildings, Units en andere aanpassingen waar ik op gekomen ben die jij nu ook kunt maken. Alles waar een "»" voor staat heeft codes hierboven.

Units

» Chrono Engineer
CyberTron
» Flame Thrower
» Super Soldier
» Techno-Rex
» Vehicle Repair Service


Vehicles

Abomination
Drill Miner
Heli Miner
Mine Layer
Mobile Refinery
» SkyNet Harvester
Sonic Wave Tank
» Soviet Cons. Yard


Aircrafts

Carpet Bomber
Napalm Bomber


Buildings

Annihilator
» Cloaking Device
Eentje extra
Landmine
Nuke Barrels
Nuke Cannon
» Oil Derrick (bouwbaar)
Ore Drill
Powerup Crate
Psychic Beacon (bouwbaar)
Psychic Amplifier (bouwbaar)
SuperWeapon Detector
XV Sentry Gun


Aanpassingen

Donkerdere Units, Infantry en Buildings
Sneller landende parachutisten met Paradrop
Meerdere keren Paradrop gebruiken achter elkaar
Gap Generator Gap vergroten door deployen
Muziek van Red Alert 2 spelen in Yuri's Revenge


Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin