RA2 INI Editing



Dus je wilt een Rules.ini voor Red Alert 2 of een Rulesmd.ini voor Yuri's Revenge aanpassen. Hoe doe je dat?
Laten we eerst bij het begin beginnen. Als je al weet hoe een Rules.ini en Rulesmd.ini werkt dan kan je dit skippen.

Wat IS een Rules.ini / Rulesmd.ini eigenlijk?

Een Rules.ini / Rulesmd.ini bevat allerlei belangrijke informatie oftewel regels over hoe bijvoorbeeld Units en Buildings werken en wat voor eigenschappen ze hebben. Als je de codes aanpast van de Rules.ini / Rulesmd.ini dan worden die waardes die je hebt veranderd dus gebruikt in het respectieve spel.

Nu weet je de basis van wat een Rules.ini / Rulesmd.ini doet.

Download hieronder de Rules.ini / Rulesmd.ini om te beginnen.


Rules.ini / Rulesmd.ini downloads


Tutorial over hoe een Rules.ini / Rulesmd.ini werkt

Laten we eens vanaf het complete begin beginnen. Hieronder is een kopie van alle regels van een Grizzly. Een Grizzly is een lichte tank van de Americans. Dit zijn de standaard tanks.

Elke Unit en Building hebben vergelijkbare regels. Maar de ene Unit is de andere niet. De ene Unit heeft meer of minder regels dan een andere Unit.

Bekijk de regels maar eens hieronder van een Grizzly Tank. Ik heb uitleg geplaatst over wat elke regel doet:


; Medium Tank - (Volledige naam van de tank)
UIName=Name:MTNK - (Interne naam van de tank)
Name=Grizzly Battle Tank - (Naam van de tank)
Image=GTNK - (Hoe ziet de tank er uit)
Prerequisite=GAWEAP - (Wat voor Building heeft de tank nodig voordat je hem kunt bouwen)
Primary=105mm - (Het type wapen dat de tank gebruikt)
Strength=300 - (Hoe sterk is de tank)
Category=AFV - (Onder welke categorie valt deze tank)
Armor=heavy - (Het type pantser van de tank)
Turret=yes - (Heeft deze tank een Turret bovenop dat kan ronddraaien)
IsTilter=yes - (Deze flag is overbodig omdat standaard alle Units over hellingen kunnen rijden)
Crusher=yes - (Kan deze tank andere Units pletten)
TooBigToFitUnderBridge=true - (Past deze tank onder een brug)
TechLevel=2 - (Jouw technologielevel moet zo hoog zijn om deze tank te kunnen bouwen)
Sight=8 - (Hoe ver vooruit kan deze tank kijken in Fog of War (mist))
Speed=7 - (Hoe snel is deze tank)
CrateGoodie=no - (Krijg je deze tank als je een kist oppikt)
Owner=British,French,Germans,Americans,Alliance - (Welke eigenaren kunnen deze tank bouwen)
Cost=700 - (Hoe duur kost deze tank)
Soylent=700 - (Hoeveel geld krijg je terug als je deze tank recyclet)
Points=25 - (Deze flag is overbodig omdat Red Alert gebruik maakt van een Par systeem)
ROT=5 - (Hoe snel draait de Turret van deze tank rond)
IsSelectableCombatant=yes - (Is deze tank te selecteren)
Explosion=TWLT070,S_BANG48,S_BRNL58,S_CLSN58,S_TUMU60 - (Welke explosies zie je als deze tank wordt opgeblazen)
VoiceSelect=GenAllVehicleSelect - (Wat voor stem maakt deze tank als je hem selecteert)
VoiceMove=GenAllVehicleMove - (Wat voor stem maakt deze tank als de tank gaat bewegen)
VoiceAttack=GenAllVehicleAttackCommand - (Wat voor stem maakt deze tank als je iets gaat aanvallen)
VoiceFeedback= - (Wat voor geluid laat deze tank in eens van de tijd horen)
DieSound=GenVehicleDie - (Wat voor geluid maakt deze tank als de tank gesloopt wordt)
MoveSound=GrizzlyTankMoveStart - (Wat voor geluid maakt de tank zelf als deze gaat bewegen)
CrushSound=TankCrush - (Wat voor geluid maakt de tank als er een groter voertuig over deze rijdt)
MaxDebris=2 - (Hoeveel troep laat deze tank achter als hij opgeblazen wordt)
Locomotor={4A582741-9839-11d1-B709-00A024DDAFD1} - (Hoe beweegt deze tank)
MovementZone=Normal - (Dit bepaalt hoe deze tank vooruit beweegt en of het over bepaalde terreinen kan rijden)
ThreatPosed=15 ; This value MUST be 0 for all building addons - (Geeft aan hoe erg de bedreiging van deze tank is)
DamageParticleSystems=SparkSys,SmallGreySSys - (Wat voor particles laat deze tank vrij als de tank beschadigd wordt)
VeteranAbilities=STRONGER,FIREPOWER,SIGHT,FASTER - (Wat voor functies krijgt deze tank als de tank gepromoveerd wordt)
EliteAbilities=SELF_HEAL,STRONGER,FIREPOWER,ROF - (Wat voor extra functies krijgt deze tank als de tank nog een keer gepromoveerd wordt)
Accelerates=false - (Zorgt er voor dat deze tank optrekt in plaats van dat het direct de Speed bereikt)
ImmuneToVeins=yes - (Restant van het spel Tiberian Sun, deze code doet niets)
Size=3 - (Geeft aan hoe groot deze tank is, dit is belangrijk voor als je de tank in een vervoersmiddel wilt stoppen)
OpportunityFire=yes - (Zorgt er voor dat de Turret op doelwitten kan schieten terwijl de tank rijdt)
ElitePrimary=105mmE - (Wat voor wapen krijgt deze tank als de tank gepromoveerd wordt)
BuildTimeMultiplier=1.5 ;Individual control of build time - (Dit zorgt er voor dat goedkope tanks langer duren voordat ze gebouwd worden)


En hier bestaat een Grizzly tank dus uit. Er zijn dus heel veel Units en Building met ongeveer dezelfde codes. Als je dus een code aanpast hierboven van bijvoorbeeld de Strength dan zijn ALLE Grizzly Tanks dus veel sterker óf zwakker!


Units

Infantry

Buildings


Andere dingen die je kunt aanpassen en/of maken met een Rules.ini/Rulesmd.ini

Donkerdere kleuren voor Units, Infantry en Buildings

De kleuren van alle Units, Infantry en Buildings zijn heel fel gekleurd zodat ze cartoonig lijken. Je kan ook de kleuren donkerder maken zodat alles er wat meer serieus uit ziet! Hoe doe je dit?

Zoek naar de volgende codes in de Rulesmd.ini:

ExtraUnitLight=.2 ; Extra light to make units glow.
ExtraInfantryLight=.2 ; Extra light to make infantry glow.
ExtraAircraftLight=.2 ; Extra light to make aircraft glow.

Verander de waardes van .2 in .005:

ExtraUnitLight=.005 ; Extra light to make units glow.
ExtraInfantryLight=.005 ; Extra light to make infantry glow.
ExtraAircraftLight=.005 ; Extra light to make aircraft glow.

De nieuwe waarde is lager dan de standaard waarde. Hierdoor "gloeien" de Units, Infantry en Buildings veel minder en zijn ze dus donkerder.


Parachutisten van een Paradrop versnellen

Als je je Paradrop op een locatie gebruikt dan landen de parachutisten heel langzaam. Je kan ze ook zo maken dat ze sneller landen! Hoe doe je dit?

Zoek naar de volgende code in de Rulesmd.ini:

ParachuteMaxFallRate=-3

Verander de waarde van -3 naar -7:

ParachuteMaxFallRate=-7

Hierdoor landen de parachutisten veel sneller dan normaal waardoor ze sneller op de grond zijn.
Dit heeft ook effect op alle vijanden die Paradrop kunnen gebruiken!


Meerdere keren je Paradrop gebruiken

Je kan de Paradrop zo maken dat je snel achter elkaar meer Paradrops kan gebruiken! Hoe doe je dit?

Zoek naar de volgende code in de Rulesmd.ini:

[AmericanParaDropSpecial]

Voeg de volgende code toe:

UseChargeDrain=true

Als de Paradrop knop op Ready staat en je gebruikt de Paradrop dan staat er Recharging. Als je direct nog een keer op de knop drukt dan staat er weer Ready.
Als je te lang wacht dan kan je de knop tijdelijk niet gebruiken.


Gap Generator deployen om Gap groter te maken

Gap Generators hebben een speciale functie dat ongebruikt is in Red Alert 2 - Yuri's Revenge. Je kan je Gap vergroten! Dit kan je reactiveren! Hoe doe je dit?

Zoek naar de volgende codes in de Rulesmd.ini

;Allied Gap Generator
[GAGAP]

Ga dan naar de volgende codes:

SuperGapRadiusInCells=10
ExtraPower=-9000

Verander de waarde van SuperGapRadiusInCells van 10 naar 20
Verander de waarde van ExtraPower van -9000 naar -1000:

SuperGapRadiusInCells=20
ExtraPower=-1000

Nu als jouw Power hoger is dan 1000 dan kan je de Gap Generator deployen. Jouw gebied dat normaal bedekt wordt op de kaart wordt uitgebreid van 10 naar 20!


Muziek van Red Alert 2 in Yuri's Revenge beluisteren

Ben je de muziek zat van Yuri's Revenge en wil je liever de epische soundtracks van Red Alert 2 horen? Dat kan! Volg deze stappen:
HANDLEIDING KLOPT NIET! 

- Kopieër het volgende bestand ThemeMD.mix en plak het in een aparte map, noem de map zo zodat je meteen kan zien dat de originele ThemeMD.mix hier in zit,
- Kopieer het bestand nog eens en plaats het in dezelfde map,
- Verplaats de ThemeMD.mix naar de map waar je Red Alert 2 - Yuri's Revenge hebt geinstalleerd,
- Open de ThemeMD.ini en bekijk eerst de volgende codes:

[Themes]

1=INTRO
2=;Grinder
3=;Power
4=;Fortification
5=;InDeep
6=;Tension
7=;EagleHunter
8=;IndustroFunk
9=;Jank
10=;200Meters
11=;BlowItUp
12=;Destroy
13=;Burn
14=SCORE
15=LOADING
16=CREDITS
17=RA2Options
18=;Motorized
19=
20=;HM2

;RA2MD songs

21=BrainFreeze
22=Drok
23=Deceiver
24=PhatAttack
25=BullyKit
26=DefendTheBase
27=Tactics
28=TranceLVania


- Haal alle semicolons (;) weg bij alle muziek onder [Themes]
- Plaats semicolons voor alle muziek onder RA2MD songs; verander het dus in dit:


[Themes]

1=INTRO
2=Grinder
3=Power
4=Fortification
5=InDeep
6=Tension
7=EagleHunter
8=IndustroFunk
9=Jank
10=200Meters
11=BlowItUp
12=Destroy
13=Burn
14=SCORE
15=LOADING
16=CREDITS
17=RA2Options
18=Motorized
19=
20=HM2

;RA2MD songs

;21=BrainFreeze
;22=Drok
;23=Deceiver
;24=PhatAttack
;25=BullyKit
;26=DefendTheBase
;27=Tactics
;28=TranceLVania


Wat is hier het verschil? Je hebt als het ware alle Yuri's Revenge muziek "uit gezet" en alle Red Alert 2 muziek "aan gezet". Oftewel als je een ";" voor een nummer zet dan wordt het niet gebruikt.

Juist alle Red Alert 2 muziek hebben nu geen ";" meer waardoor Yuri's Revenge nu de Red Alert 2 muziek gebruikt.
Dit kan je ook zien in de ingame Music Player.


Hier zijn allerlei Buildings, Units en andere aanpassingen waar ik op gekomen ben:

Units

CyberTron
Chrono Engineer
Techno-Rex
Vehicle Repair Service
Flame Thrower
Super Soldier


Vehicles

Mine Layer
SkyNet Harvester
Heli Miner
Sonic Wave Tank
Soviet Cons. Yard
Abomination
Drill Miner
Mobile Refinery


Aircrafts

Carpet Bomber
Napalm Bomber
Repair Drone


Buildings

XV Sentry Gun
Nuke Cannon
Nuke Barrels
Annihilator
SuperWeapon Detector
Powerup Crate
Psychic Beacon (bouwbaar)
Psychic Amplifier (bouwbaar)
Oil Derrick (bouwbaar)
Ore Drill
Eentje extra
Cloaking Device
Landmine
FREE SkyNet Harvester


Aanpassingen

Donkerdere Units, Infantry en Buildings
Sneller landende parachutisten met Paradrop
Meerdere keren Paradrop gebruiken achter elkaar
Gap Generator Gap vergroten door deployen
Muziek van Red Alert 2 spelen in Yuri's Revenge


Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin