Red Alert 2 + Yuri's Revenge


Waar gaan de spellen over:

Red Alert 2:

Red Alert 2 opent met een verrassingsaanval van de Soviets op de geallieerden (Allies), in opdracht van premier Alexander Romanov. Romanov wordt bijgestaan door Yuri, iemand met psychische krachten waarmee hij de gedachten en acties van anderen kan beïnvloeden. De geallieerden lijden grote verliezen door deze invasie van Soviettroepen. Ook worden grote Amerikaanse steden ingenomen door Rusland, zoals New York City en Washington D.C..

Met de hulp van Europese landen, zoals Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland, wordt een tegenaanval uitgevoerd in verscheidene landen om de Soviets terug te dringen. In deze strijd kunnen de geallieerden gebruikmaken van nieuwe technologieën die ontwikkeld zijn door natuurkundige Albert Einstein, zoals de Prism-technologie. Met behulp van deze technologie lukt het de geallieerden om onder andere Washington D.C. te heroveren.

De geallieerden realiseerden zich dat het vele jaren en vele mensenlevens zou kosten om de Soviets te verslaan met gebruikelijke wapens. Men bedenkt een plan om met de Chronosphere, een technologie ontwikkeld door Einstein, een troepenmacht te teleporteren naar Moskou om het hoofdkwartier van premier Romanov, het Kremlin, aan te vallen.

Yuri's Revenge:

Yuri's Revenge speelt zich af direct na de gebeurtenissen in Red Alert 2: de geallieerden vieren hun overwinning over de Sovjets. Yuri blijkt zijn eigen leger gevormd te hebben dat veelvuldig gebruikmaakt van telepathische krachten en genetische manipulatie. Hij heeft een netwerk van zogeheten "Psychic Dominators" over de gehele aarde geplaatst waarmee hij de wereld in zijn macht wil krijgen. Zodra het netwerk wordt geactiveerd zullen alle mensen zijn bevelen opvolgen. Op het laatste moment slaagt een luchtaanval, in opdracht van de president van de Verenigde Staten, erin om een nucleaire reactor te vernietigen zodat het militaire hoofdkwartier van de Verenigde Staten niet in Yuri's handen valt.


Downloads

Rules.ini / Rulesmd.ini downloads

Klik hieronder op de knop om naar de pagina RA2 INI Editing te gaan.
Daar wordt uitgelegd wat INI's zijn en wat je er mee kunt doen.


Trivia

- Er is een anti-piraterij feature ingebouwd in Red Alert 2. Als Red Alert 2 erachterkomt dat het illegaal gedownload is dan gebeurt er dit:
Binnen 30 secondes als je een Campaign of Skirmish speelt dan ontploft alles! Echt alles dus ook alle Buildings en Units waardoor er een enorme bende achterblijft waar je niets mee kunt en het ook daarna direct Game Over is.
Deze versie die je hierboven kunt downloaden heeft hier geen last van. Je kunt het gewoon normaal spelen zonder dat alles ontploft binnen 30 secondes.

- Op billboards die je soms ziet staan in missies staat het spel Emperor: Battle for Dune. Dit is een ander spel van Westwood, de makers van Red Alert 2/Yuri's Revenge.

- In Mission 2 "Hollywood and Vain" van de Allies in Yuri's Revenge kom je drie Hollywood acteurs tegen. De namen van de acteurs zijn Arnie Frankenfurter, Flint Westwood en Sammy Stallion. Dit zijn natuurlijk Arnold Schwarzenegger, Clint Eastwood en Sylvester Stallone. Elke acteur zegt bepaalde zinnen die de echte acteurs ook zeggen.

- In Mission 3 "Power Play" van de Allies in Yuri's Revenge moet je Massivesoft en Chairman Bing bevrijden uit de handen van Yuri.
Massivesoft is een duidelijke referentie naar Microsoft. Het hoofdkantoor van Massivesoft in Yuri's Revenge en Microsoft in de echte wereld zitten allebei in Seattle.
Bing is een parodie op Bill Gates, de CEO van Microsoft, beide in looks en positie.
Nadat Yuri's Revenge gereleased was bracht Microsoft in de echte wereld de zoekmachine Bing uit. Het is onwaarschijnlijk dat dit meer dan toeval is.

- In het nummer "Blow It Up" wordt regelmatig de tekst "Gentlemen. It's a nuclear device. Time is running out!" gezegd.
Deze tekst is direct uit de film "Evil Brain from Outer Space" gehaald die uit 1964 komt.


Tips

Plaats Buildings en Defences veel sneller

Als een Building of Defence klaar is zodat er Ready staat, druk dan een keer op Q om de Building direct te kunnen plaatsen zonder er op te drukken en druk een keer op W om Defences direct te kunnen plaatsen zonder er op te drukken.


Escorteer of bewaak Vehicles, Units en/of Buildings

Selecteer de escortvoertuigen die je wilt gebruiken als bewaking en hou de knoppen ALT + CTRL + Linker muisknop en druk op een Vehicle, Unit, gebied of Building. Je cursor verandert in een groene cursor met een groen schild.

Je geselecteerde escortvoertuigen bewaken en volgen de specifieke Vehicle, Unit en/of Building. Als je een Building hebt geselecteerd dan blijven de Vehicles of Units rondhangen rond je geselecteerde Building. Als je vijanden het aanvallen dan vallen je escortvoertuigen de vijand automatisch aan. Druk op S om alle geselecteerde Units te laten stoppen met escorteren.

 

AttackMove gebruiken

Als je op een Vehicle of Infantry drukt of een groep ervan en je houdt de CTRL knop in dan krijg je een aanvalscursor en kan je Force-Fire gebruiken. Dus de Vehicles/Infantry zijn puur gefocust op het opblazen van de target die je hebt gekozen en negeren andere Buildings/Vehicles/Infantry die onderweg op hun schieten.

Maar als je de knoppen CTRL én SHIFT inhoudt dan kan je de "AttackMove" gebruiken en krijg je een aanvalscursor die draait. Dit betekent dat als je naar een target gaat dan schieten deze Vehicles/Infantry op vijandelijke Buildings/Vehicles/Infantry die hun onderweg aanvallen terwijl ze onderweg zijn naar hun eigenlijke target.


Krachtige Laser

Probeer een koe of een President in een IFV te krijgen (je moet eerst zorgen dat je een Yuri of PSI Commando kan bouwen en een koe om te MindControllen) voor een hele krachtige laser!

Na testen is gebleken dat een koe niet in een IFV past in het standaardspel; dit komt omdat de Size= van de koe is aangepast waardoor hij niet in een IFV past.
Open of download een Rules.ini/Rulesmd.ini en verander Size=2 van de koe in Size=1. Nu passen koeien wel in een IFV. Een President past gewoon wel in een IFV.


Je moet de volgende Infantry in een IFV stoppen voor het volgende resultaat:

Combinatie - Resultaat
IFV Standaard - Raketlanceerder
IFV + Engineer - Repareerwagen
IFV + GI - Machinegeweer Turret (M60)
IFV + Flaktrooper - Flak Turret
IFV + Seal - Turret met mp5 geweer
IFV + Sniper - Extreme sniper
IFV + Tesla Trooper - Tesla tank
IFV + Crazy Ivan - Rijdende atoombom
IFV + Yuri Mind Control - Mind Controller
IFV + Desolator - Straling Turret
IFV + Chrono Legionnaire - Chrono Tank
IFV + Terrorist - Rijdende atoombom


Bonusunits door gebruik van Spy:

Stuur een Spy naar een Soviet Battlelab gaan om een PSI Commando te kunnen bouwen (Yuri met C4 bommen).
Stuur een Spy naar een Allied Battlelab om een Chrono Commando te kunnen bouwen.


Juichen

Druk op C als je bezig bent. Iedereen gaat juichen voor een korte tijd. Dit kan je om de 5 minuten doen. 


Muziek van Red Alert 2 in Yuri's Revenge zetten

Wil je de epische soundtracks uit Red Alert 2 liever horen dan de muziek die je standaard hoort in Yuri's Revenge? Dat kan! Volg deze stappen voor als je de muziek wilt veranderen in Yuri's Revenge:

Verplaats de THEMEMD.MIX die in de map van Red Alert 2 zit naar een zelfgemaakte aparte map met de naam "Originele Muziek Yuri's Revenge",
Kopiëer daarna de THEME.MIX van Red Alert 2, plak het en hernoem het naar THEMEMD.MIX,
Open daarna het bestand "thememd.ini" en verwijder bij de volgende nummers de ";":

[Themes]
1=INTRO
2=;Grinder
3=;Power
4=;Fortification
5=;InDeep
6=;Tension
7=;EagleHunter
8=;IndustroFunk
9=;Jank
10=;200Meters
11=;BlowItUp
12=;Destroy
13=;Burn
14=SCORE
15=LOADING
16=CREDITS
17=RA2Options
18=;Motorized
19=
20=;HM2

Plaats dan voor de volgende nummers een ";":

;RA2MD songs
21=BrainFreeze
22=Drok
23=Deceiver
24=PhatAttack
25=BullyKit
26=DefendTheBase
27=Tactics
28=TranceLVania

Ga verder naar onder. Verwijder nu de ";" voor de volgende nummers:

;[200Meters]
;Name=THEME:200Meters
;Sound=200Meter
;Normal=yes

;[Power]
;Name=THEME:Power
;Sound=Power
;Normal=yes

;[Fortification]
;Name=THEME:Fortification
;Sound=Fortific
;Normal=yes

;[InDeep]
;Name=THEME:InDeep
;Sound=InDeep
;Normal=yes

;[Tension]
;Name=THEME:Tension
;Sound=Tension
;Normal=yes

;[EagleHunter]
;Name=THEME:EagleHunter
;Sound=EagleHun

;[IndustroFunk]
;Name=THEME:IndustroFunk
;Sound=Industro
;Normal=yes

;[Jank]
;Name=THEME:Jank
;Sound=Jank
;Normal=no

;[Grinder]
;Name=THEME:Grinder
;Sound=Grinder
;Normal=yes

;[BlowItUp]
;Name=THEME:BlowItUp
;Sound=BlowItUp
;Normal=yes

;[Destroy]
;Name=THEME:Destroy
;Sound=Destroy
;Normal=yes

;[Burn]
;Name=THEME:Burn
;Sound=Burn
;Normal=yes

;[Motorized]
;Name=THEME:Motorized
;Sound=Motorize
;Normal=yes

;[HM2]
;Name=THEME:HM2
;Sound=HM2
;Normal=yes

Verander daarna de volgende dingen:

Verander bij [INTRO] de naam Drok in Grinder en zet een ";" voor de naam Drok
Verander bij [LOADING] de naam Bully in Jank en zet een ";" voor de naam Bully
Verander bij [CREDITS] de naam OptionX in Ra2-Opt en zet een ";" voor de naam OptionX
Verander bij [SCORE] de naam OptionX in Ra2-Sco en zet een ";" voor de naam OptionX

Daarna moet je een ";" voor de volgende nummers zetten:

[BrainFreeze]
Name=THEME:BrainFreeze
Sound=BrainFre
Normal=yes

[Drok]
Name=THEME:Drok
Sound=Drok
Normal=yes

[Deceiver]
Name=THEME:Deceiver
Sound=Deceiver
Normal=yes

[PhatAttack]
Name=THEME:PhatAttack
Sound=PhatAtta
Normal=yes

[BullyKit]
Name=THEME:BullyKit
Sound=Bully
Normal=yes

[DefendTheBase]
Name=THEME:DefendTheBase
Sound=Defend
Normal=yes

[Tactics]
Name=THEME:Tactics
Sound=Tactics
Normal=yes

[TranceLVania]
Name=THEME:TranceLVania
Sound=TranceLV
Normal=yes

Sla nu de thememd.ini op. Start nu Yuri's Revenge op en nu kan je alle epische soundtracks beluisteren van Red Alert 2 in Yuri's Revenge!

Als je dit weer wilt terugzetten dan moet je de originele thememd.mix terugplaatsen en de thememd.ini terugzetten zodat je alleen maar Yuri's Revenge muziek hoort.


Cheats


Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin