Red Alert 2 - Yuri's Revenge
Waar gaan de spellen over:
Red Alert 2:
Red Alert 2 speelt zich af in hetzelfde alternatieve geschiedenisuniversum als Red Alert, waarin Adolf Hitler uit de geschiedenis werd verwijderd. Nu Hitler weg was, probeerde de Sovjet-Unie onder leiding van Jozef Stalin Europa te veroveren, maar werd verslagen door de geallieerde naties en hun leger vernietigd. Uit angst dat een regimeverandering massale onrust in de Sovjet-Unie zou veroorzaken, installeerden de zegevierende geallieerden Alexander Romanov, een verre verwant van tsaar Nicolaas II, als marionettenpremier van de Sovjet-Unie.
Romanov stemt in eerste instantie in met de eisen van de geallieerden, hoewel hij het Sovjetleger opbouwt voor 'verdedigingsdoeleinden' – een dekmantel voor een voorgenomen invasie van de Verenigde Staten. De verhaallijn van het spel begint in 1972, toen de strijdkrachten van de Verenigde Staten volledig overrompeld werden door de plotselinge massale Sovjet-invasie van de Verenigde Staten, waarbij Sovjetvliegtuigen, marineschepen, amfibische strijdkrachten en parachutisten zowel aan de oostkust als aan de andere kant van de wereld binnenkwamen waardoor de Derde Wereldoorlog begon. De VS proberen wraak te nemen met het gebruik van kernraketten, maar Yuri, leider van het Sovjet Psychic Corps en topadviseur van premier Romanov, gebruikt zijn mind control om het personeel dat belast is met het lanceren van de kernkoppen te manipuleren en laat ze in hun silo's ontploffen. Binnen enkele uren worden de VS overspoeld door troepen van het Sovjetleger. Jij neemt de rol aan van een Amerikaanse commandant, belast met de verdediging van de Verenigde Staten door generaal Ben Carville, of van een Sovjet-commandant die de invasie van premier Romanov leidt.
Yuri's Revenge:
In Command & Conquer: Yuri's Revenge begint het verhaal in de veronderstelling dat de geallieerden de overwinning behaalden in Red Alert 2. Het begint met de aankondiging van de DEFCON 2-status door het Witte Huis, terwijl Yuri, het voormalige hoofd van het Sovjet Psychic Corps, van plan is de wereld over te nemen door middel van mind control, bereikt door het activeren van een in het geheim opgebouwd netwerk van Psychic Dominators over de hele wereld. De VS lanceren een luchtaanval op de Psychic Dominator op het eiland Alcatraz. Ondanks zware verliezen verliest het apparaat stroom nadat de energiecentrale is vernietigd. Maar Yuri activeert de anderen, en de rest van de planeet bezwijkt snel voor Yuri's geestbeheersing.
Rules.ini / Rulesmd.ini downloads
Klik hieronder op de knop om naar de pagina RA2 INI Editing te gaan.
Daar wordt uitgelegd wat INI's zijn en wat je er mee kunt doen.
Tips
Je moet de volgende Infantry in een IFV stoppen voor het volgende resultaat:
Combinatie - Resultaat
IFV Standaard - Raketlanceerder
IFV + Engineer - Repareerwagen
IFV + GI - Machinegeweer Turret (M60)
IFV + Flaktrooper - Flak Turret
IFV + Seal - Turret met mp5 geweer
IFV + Sniper - Extreme sniper
IFV + Tesla Trooper - Tesla tank
IFV + Crazy Ivan - Rijdende atoombom
IFV + Yuri Mind Control - Mind Controller
IFV + Desolator - Straling Turret
IFV + Chrono Legionnaire - Chrono Tank
IFV + Terrorist - Rijdende atoombom
Bonusunits door gebruik van Spy:
Stuur een Spy naar een Soviet Battlelab gaan om een PSI Commando te kunnen bouwen (Yuri met C4 bommen).
Stuur een Spy naar een Allied Battlelab om een Chrono Commando te kunnen bouwen.
Cheats